Sänggavel 119 kr!



Jag är supernöjd! :)
Jag skrev förut att jag var såld på IKEAs serie Hemnes & att jag ville ha sängstommen dom har till dubbelsängen. Jag insåg ganska snabbt att fotgaveln på den stommen skulle göra att rummet såg mindre ut i ögat. Jag vill ha det luftigt o det skulle inte bli det med en sån hög fotgavel.
Idag fick jag ett ryck och åkte ut till Hedins för att köpa en spånskiva. 160 x 110. Det var stängt. Dom stängde redan kl 17.. Jaja..
Jag begav mig istället till Hema och kikade in rean. Hittade detta tyg. 40 %. 2 meter blev att kosta 119 kr.
Brummade sedan ner till mormor & morfar o tur var väl det. :)
Grannen hade massor med spånskivor som jag fick ta! Tack & bock!
Morfar var snäll o sågade till 160 x 110 och körde upp till oss.
Tog ett täcke och häftade fast med pistol. För att inte riskera att det skulle lysa igenom på tyget tog jag även ett lakan och häftade fast innan självaste tyget sattes fast.
Som sagt, jag är supernöjd! :D
Billigt och bra också!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Kanon fint blev de :)

2010-06-23 @ 07:54:25
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Tessa

Snyggt.. så gjorde jag med våran förra gavel, fast jag limmade fast en tunn madrass iställe för täcke, sen på me tyget.. :)

2010-06-30 @ 20:15:16
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vad pysslig du är! Superfint blev det :)

2010-07-02 @ 23:03:45
URL: http://ingridomwheels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0