Tandläkarbidrag!

Jag hade plats för visdomstanden! Hurrrraaa! :) Ont har jag för att den är påväg upp. De andra visdomständerna har ju också kommit lite grann.. men det har inte varit en sådan smärta som jag har nu. Går på ipren fortfarande! Bokade dock tid för en riktig undersökning. Lika bra att kolla upp det.
För er som är under 29 år - Ni vet väl att ni har tandläkarbidrag? Detta infördes i Juli 2008 och ligger på 300 kr året. För er som alltså inte varit hos tandläkaren sedan dess erhåller idag en pott på 600 kr, lika mycket som en undersökning idag ligger på ungefär. I Juli får ni ytterligare 300 kr i bidrag. Dock tror jag att hon sa att man bara får spara i 2 år.. För er som är äldre är 29 erhåller ett bidrag på 150 kr året. Värt att veta för er som tycker att det är lite av en onödig kostnad att kolla sina tänder. Men tänk er, tänderna används ju varje dag och dom ska man vara rädd om! :)

Stressig eftermiddag och kväll.. usch och blä. Är inte på det gladaste humöret - men även jag är människa och dessutom går det inte att vara glad jämt!


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag är också bebissjuk haha. Ibland är man sugen och tänker vi försöker nu på en gång, men nej det får vänta. Vill gärna plugga lite mer först iaf, helst helt klart.



Hu jag hade också världens värk, värre än vanlig visdomstandsvärk och mycket riktigt käkbenet var ivägen så jag ska förmodligen dra ut två stycken. Huvaligen!

2010-01-23 @ 11:14:52
URL: http://ladylinas.blogg.se/
Postat av: Anna

Men åh, det visste jag inte alls. Hur får man det där bidraget då? Har nog inte vart hos tandläkaren på över 1 år.. men ska väl kanske inte gå dit nu när jag är gravid (har hört att tänderna ändras under graviditeten och blir "normala" igen sedane fteråt + att det är farligt med den där strålningen när dom tar kort).

Puss Anna

2010-01-23 @ 14:27:32
URL: http://annasvardagsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0