Jag - sekretessbelagd? Nae..

Sitter här och spionerar lite. Eller pluggar kanske.. fast på ett roligt vis. Vi har fått i uppgift på vår Rättskunskap att söka all information det finns att hitta om en person, utifrån ett bilnummer.
Visste du att du, som privatperson, kan ringa folkbokföringen, skatteverket mm, utan att behöva uppge ditt eget namn samt orsak varför, OM du vill ta reda på en person och dess uppgifter!? Dessa myndigheter ska då kunna ge ut personens uppgifter. Vill jag ta reda på vad min kompis har för 4 sista siffror eller kolla om hon/han har några skulder så kan jag kolla upp det utan problem.. om personen i fråga har barn, vad barnet har för personuppgifter mm!! Helt sjukt! Man tror ju att man går omkring och är någolunda diskret/sekretessbelagd!
Våra Rättskunskapslektioner är väldigt roliga. Oftast går många minuter att reda ut våra "problem".

Nae.. nu ska jag fortsätta luska lite mer och dricka lite te innan det blir kallt!
Sov gott! ^^


Kommentarer
Postat av: Anna - Gravid i vecka 35

Oj, det var något helt nytt. Känns ju sådär att vem som helst kan ta reda på sånt. hmm..

Hoppas allt är bra med dig :)

Kramar Anna

2010-02-18 @ 09:08:17
URL: http://annasvardagsliv.blogspot.com
Postat av: Patricia

Ja, det är jobbigt att han har det jobbigt :( Jag gav honom alvedon igår kväll och nog tycker jag att det blev lite bättre av det. Hoppas också att vi ses snart, jag längtar :) Hur hade du det i morgon sa du? Om vi skulle ha kommit in en vända då kanske? KRAM

2010-02-18 @ 10:54:56
URL: http://pbliv.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja det mesta är tro´t eller ej offentliga uppgifter. Lite otäckt kanske om någon verkligen skulle få för sig att ta reda på allt om en viss person.

2010-02-18 @ 14:10:47
URL: http://ladylinas.blogg.se/
Postat av: Patricia

Ja, det var skönt att det blev löst!

Du angav en annan bloggadress i mitt inlägg, kanske en gammal - spillerill eller något.. :)

Kram kram

2010-02-19 @ 14:39:41
URL: http://pbliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0