Leksandsfanatiker..

Jag somnade när jag la Emil vid halv 12. Vaknade vid 4, gav Emil lite mat.. och nu är jag jättepigg! Typiskt. Men så kom jag på att jag kan ju uppdatera lite.
Jag och Emil åkte hem till Linda och Nora ikväll.. lr, igår kväll eftersom det är ny dag. Hennes Tobbe var på hockey, likaså Andreas. Så vi tänkte, eftersom vi har lika tråkigt och bara går hemma o skruttar så kunde vi lika gärna ses. Nora hade precis somnat när vi kom, och Emil somnade också. Skönt! Pratade om allt mellan himmel och jord och det var faktiskt jäkligt trevligt. Ska ses på söndag igen då Tobbe jobbar eftermiddag o Andreas natt. Äta lite gott. Ser fram emot det!

A var lite putt när han kom hem från hockeyn. Leksand förlorade. Fattar inte varför jag ska dras till hockeykillar - och det är inte med flit. Min första pojkvän hade spelat hockey i yndre dagar, mitt x spelade hockey o var väl ipríncip hockeytokig o hade massor med inspelade hockeymatcher som han kollade på nästan dagligen. O A, helt Leksandstokig. Nåde den som försöker tuta i Emil att hejja på nåt annat lag.. han blir inte populär. Det är lite otäckt att en sådan sak kan göra så att man tappar humör o ja.. Nej, jag förstår faktiskt inte. Men, jag är ju inte intresserad heller. Jag kan säga såhär, OM Emil skulle få något från AIK lr ngt annat lag, vi säger Mora, så skulle det bokstavligen hamna i soptunnan! Så Leksandstokig är A. Gillar det inte! När jag var gravid och jag föreslog Mora som BB (där pappan får sova kvar blandannat) så var det ju inte alls tänkbart eftersom han i princip hatade Moras hockeylag! Förstår ni?! Dock tycker A det är skitkul att jävlas med andra som brinner för nåt annat lag. På skoj alltså. Som hans systers sambo. Han är ju helt tokig i Frölunda o har smittat över det på sin äldsta son som är 6 år. A som då älskar Leksand försöker få Adam att hejja på dom istället. När den yngsta föddes så var den ultimata "välkommen-till-världen-presenten" en Leksandsnapp lr liknande. O ja, Emil har ju både Leksands matchtröja och napp..
Ja.. alla lär väl ha något att brinna för. Så är det.. Själv brinner jag inte för något alls just nu.. Förutom min älskade lilla Emil som är det finaste jag har!

I morgon vill jag upp på stan. Tänkte jag skulle försöka hitta ngt att ha på mig som passar byxorna jag köpte - som förövrigt är jättestora helt plötsligt! Kanske måste tvätta och tumla dom? Vilka problem..

Nu börjar mina ögonlock bli lite tunga så det är väl dags att säga godnatt! (godmorgon)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0