Hoppas och ber för att Jimmy ska komma hem!!

Nu har väl dom flesta sett på nyheterna och läst kvällstidningarna.. Det är så jäkla sjukt alltihopa!
Som Andreas sa, tänk om det var Emil som var 22 år och var spårlöst borta! Jag skulle bli galen. Tankarna går till Jimmys familj. Även om man inte känner dom så känner man med dom! Man fattar inte att sånna här saker kan hända här.. i lilla Ludvika. Jag hoppas och ber för att Jimmy ska komma hem, välbehållen!

***

Jag o E sov hos mamma i natt. Jag håller på att få slag på min bil. Jag vill bara slå sönder den ibland.
Tror vi bytt ut varenda del på den. Och inte nog med det.. batteriet var så svagt så vi fick lov att starta med startkablar nu på slutet. Idag fick vi ett nytt batteri som morfar satte i imorse. Fyllde sedan på olja för det var snudd på att den var slut. Inte ens att lampan i bilen har varnat heller. *suck* Allt var frid och fröjd och jag o Emil åkte ner o hälsade på mormor o morfar efter att vi åkt från mamma. När jag o Emil skulle åka hem, tror ni inte att parkeringsbromsen frusit? Själva spaken gick ju att ta ner, men bromsen har frusit fast. Då började jag att grina! Fan fan fan. Kom ingenstans.
In med Emil till mormors granne och han gick ut o fixade. Han sa att det var ett hål där bromsen sitter och när det är fuktigt ute blir det blött där.. och när det blir sådär kallt så fryser allt. Så nu får vi inte ha i någon broms alls när vi parkerar.
Nog för att jag inte haft det heller dom senaste gångerna eftersom jag vet att den brukar frysa.. men nu var det extremt och det var faktiskt inte jag som hade dragit i bromsen heller, det var morfar som dragit åt den när han skulle byta olja lr ngt. Jag blir så matt! *suck*

E sover. Han har varit grinig mest hela dagen. Skrutten!
Har satt upp ljusstarkar i fönstrena nu. Strykte julgardinerna igår och satte upp men tänkte vänta lite med stakarna eftersom det kännes snudd på förtidigt.. men nu har jag sett massor som har satt upp sina ljusstakar, så då gör jag det med! Mysigt mysigt!
Ska baka pepparkarkor någon dag o bjuda alla mina söta vänner på! :)
Synd Anna att vi inte bor lite närmre varann. Nästa år MÅSTE vi ses!! <3

Nu ska jag skala en clementin o äta upp! MUMS!

Puss <3

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej gumman!

Hur är det? Vi måste verkligen ses snart. Det var så länge sen, har ju inte ens träffat skrutten.

Passa även på att besköka min nya blogg.

Kram!!!

2008-11-25 @ 22:34:37
URL: http://amandawikstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0