3900 gram

Senare på natten efter förra inlägget så ringde vi upp till förlossningen - igen! Jag kunde inte sova för det drog och gjorde så himla ont. Jävla pinvärkar!! Dom ville att vi skulle komma upp.. så när klockan var runt 5 på morgonen låg jag i en förlossningssäng med CTGn påkopplad.. och gissa vad, inte en endaste sammandragning. ORKA! :( När klockan var 6 fick jag en sovkur.. förra gången vi sov över så var det tydligen ingen sovkur som jag fick.. den här gången fick jag ett sömnpiller utöver bricanyl och alvedon. Vaknade till nån gång men somnade om.. Var inte upp och kissade en endaste gång. Hemma springer jag på toa varannan/varje timma. Inte så himla skoj. Så det var iaf skönt att få sova!!
Har inte öppnat mig nåt mer heller så det var lite drygt.. med tanke på att jag haft ont.. :s Men men..
Eftersom vi skulle vara i Ludvika igår på viktskattning och läkarkoll redan vid 8-tiden på morgonen, så fick vi göra den i Falun igår på eftermiddagen istället. Jag sov ju som en stock vid 8. Bebisen har ökat som bara den i vikt. För 2-3 veckor sen vägde bebisen enligt deras uträkningar på Ultraljudet ca 3200 gram vid det tillfället. Dom har ju sagt hela tiden att han kommer väga mellan 3700-3900 gram när han är "klar". Nu har jag 14 dagar kvar till BF (låter lite mindre än 2 veckor :) ).. och bebisen väger nu 3900 gram. Jag vägde dock 3910 när jag föddes och jag kom en vecka tidigare än beräknat. Sen får vi ju inte glömma att jag har graviditetsdiabetes och då får man ju i regel lite större barn. Nu har dom räknat med att han kommer väga ca 4500 gram om vi går till BF.. och sen lägger dom ju på 10%.. eller drar bort 10%. Skitsamma, det blir som det blir. Och jag bryr mig inte om hur mkt min bebis väger vid födseln, bara han mår bra!
'
Idag ska jag inte göra någonting alls! Natten har varit ok.. förutom att jag sprungit o kissat säkert en 6-10 gånger. Finns inget som är så obekvämt som att ha en sådan här stor mage! Jag får inte på mig några stumpor, jag får nästan inte ens plats i badkaret, jag måste sitta bredbent, om jag tappar nåt på golvet så får det ligga.. (om jag inte har sop-plockaren i närheten).. jag kommer knappt upp ur sängen och det är en jäkla pers att ens vända sig i sängen om jag ligger ner.

Men snart är han här! Och vi längtar! Massor!!



Kommentarer
Postat av: Ida

Hejjahejja!! Snart är ni i mål! Lycka till!

2008-07-08 @ 14:34:05
URL: http://littlealfa.blogspot.com
Postat av: Erika

Hoppas allt går bra nu!

Förresten, med viktuppskattning... de sa att Kevin vägde 3900g... men när han kom ut vägde han nästan 4700!!! :/ Då sa de nästan 1 kg fel! Hm!

Lycka till! Kramar

2008-07-09 @ 10:42:21
Postat av: sanna

Men nu får han eller hon ta och komma!

Hoppas ni mår bra och lycka till! :) Kram

2008-07-10 @ 01:11:40
URL: http://saani.blogg.se/
Postat av: Fanny

Grattis gumman!!! Nu är du MAMMA! :)

Puss å kram

2008-07-10 @ 09:41:47
Postat av: Jennie

GRATTIS!!!

2008-07-12 @ 18:08:13
URL: http://jenglan.blogg.se/
Postat av: Lina

Grattis Jenny till lilla killen! Är ju så nyfis på namn, men ni kanske inte hr bestämt ännu? Hoppas ni mår bra i alla fall. Stor kram

2008-07-12 @ 21:58:17
URL: http://noellekaramell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0