Han växer så det knakar

Mammas lilla Emil är en riktig liten sjusovare.. på dagarna! Dom första nätterna gick bra, sedan gick det ännu bättre och jag behövde bara amma honom 2 gånger på natten för att han skulle vara nöjd och sova vidare. Men i förrgår natt och natten som var så har han varit vaken mellan ett och sex. Hela magen låter på honom o han pruttar och bajsar. Stackarn. :s Jag har inte ätit lök, jag har inte ätit bönor, vindruvor eller något annat gasbildande.. man känner sig verkligen otillräcklig som förälder när man inte kan hjälpa sitt barn. :s Finns det någon som har något tips?
Han verkar iaf få i sitt tillräckligt med bröstmjölk. Vi var o vägde o mätte honom idag på Villgott. När vi åkte hem från bb så var hans vikt 3730 gram, när han föddes den 9:e så var han 50 cm lång. Idag vägde han 4100 gram och var 54 cm lång. Det verkar inte dröja så länge innan han är 2 meter lång o 2 meter bred. Nejdå, men det är kul att se att han iaf får i sig mjölken.
Annars, så har vi haft besök av Patricia, Linda och Freja. Vi har varit o hälsat på gammelmormor o gammelmorfar, mormor o morfar. Farmor har varit här på besök.
I morgon väntas besök av Sabina, Benjamin, Emelie och Melina.

Nu verkar det bara vara 2 par kvar från föräldrargruppen av oss 6 par som ska ha barn. Linda och Tobias fick en liten dotter den 18:e. Alla är förstföderskor och alla har fått för tidigt. Lite roligt tycker jag :) Nu väntar vi bara på Lena och Camilla. ^^

Nu ska mamma Jenny ta o borsta tänderna och krypa ner i sängen o försöka sova en stund. Emil sitter hos pappa och kikar. :)

Godnattis!


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!

Tänkte bara skriva att Miranda hade någon sådan där vaken period mellan 12 och 3, 2 ggr när hon var sådär liten och då ville hon bara ligga vid bröstet, hon var jättesnuttig bara och ville ligga och mysa vid bröstet bara, och när hon snuttade fick hon i sig massa luft och fick ont i magen och pruttade massa av det? Vet bara att det var så för oss, men kanske han med trivs väldigt bra vid bröstet :)Tar han napp? Då kan ju det hjälpa? Ses kanske imorgon! :D Kramar!!

2008-07-22 @ 20:27:11
URL: http://tomisa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej hej! Halkade in här, stort grattis till pojken:) min lilla oscar va precis så, gasig o pruttig i magen, fick ett tips av min svägerska, semper droppar på apoteket, funkar hur bra som helst, nu törs jag inte låta honom vara utan:)även om han inte är pruttig i magen så är dropparna ändå bra, hoppas de blir bättre mvh /sandra

2008-07-23 @ 14:36:19
URL: http://sanonis.blogg.se/
Postat av: Sandra

De va så lite så:) Ja de är från födseln, det är de som är så bra:)Dom är lite dyrare, tror dom kostar kring 170 kr, men de är värt de kan jag lova.

2008-07-24 @ 11:47:41
URL: http://sanonis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0