Kolik

Ja, det ser inte bättre ut. Om Emil inte sover så skriker han och är ledsen. Och om han inte skriker och är ledsen så måste vi hålla i honom hela tiden. Han sväjer hur mycket luft som helst och det spelar ingen roll om jag ammar honom eller ger honom bröstmjölk ur olika flaskor som reducerar luft. Jag har provat uteslutat mjölkprodukter, det blir bättre. Jag äter inte choklad och det har blivit bättre, men ändå inte bra. Jag äter fortfarande inga bönor eller lök eller nåt som bildar gaser. Finns det någon som har något tips? Vi har också provat sova med fönstret öppet lite så vi ska få in frisk luft, men inget verkar ju hjälpa. Vi vet att det går över.. men just nu är det väldigt jobbigt. Tycker så himla synd om skrutten! :s

Så är läget just nu. Ska höra med bvc på onsdag när vi ska dit om det finns något mer vi kan göra. Han får ju mini-fom men ja, läget blir ju inte bättre verkar det som.

Ska gå o byta av Andreas nu. 
Sov gott ni som får sova. :)
Puss   

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej gummsan..

VAd tråkigt.

De funkar inte med mörkt rum och svalt ?

Ingen pyjamas eller nått..

Tänker på er, jag håller tummarna för att de ska bli bättre!..

Massa kramar

2008-08-11 @ 08:33:02
URL: http://jojjo85.blogg,se
Postat av: sabina

uch ja vet hur jobbigt det är när dom bara skriker :/ håller också tummarna på att det ska bli bättre, prata med bvc, jag tror man kan få remiss till nån barnläkare, finns nog nå liknande minifom men antagligen lite bättre man kan få där, sen säger dom att baby massage ska vara bra, finn snog nå böcker att låna som visar hur man ska göra å så!





MÅSTE ses snart!

2008-08-11 @ 12:02:34
URL: http://truediamond.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Hej!

Tråkigt att höra att han har kolik. Alfred hade också det, och skrek jämmt!! Du kan inte ge han vanlig ersättning då utan du måste få på apoteket. Nutamigen eller sojasemp tex. Jag pumpade ur och gav i en flaska från mam som det inte blir bubblor av. Sen fick han minifom, och jag åt inga mjölk produkter alls. Man måste verkligen läsa på allting så man inte råkar få i sig nåt. Jag har en massa papper här hemma på saker som man kan äta och vad man inte får äta. Typ vad det står på innehålls texten på alla livsmedel som innehåller och inte innehåller mjölk produkter. Det är en djungel men jag har tips så om du vill så kan du höra av dig eller stanna till här om du ska till dina föräldrar nån gång. Jag fick komma till en dietist i falun som hjälpte till massor med vad man får äta och inte. Sen blev ju alfred att sova dåligt efter det här och det är tydligen vanligt, så till slut fick vi droppar med sömnmedel så han kunde somna. Han hade svårt att slappna av och somna för han var väl så van vid att vara spännd och ha ont i magen. Oj..känns som det här blev världens längsta inlägg...men hör av dej om du vill ha nå mer tips eller hjälp för jag har nog testat ALLT som har med kolik att göra!

Kram

2008-08-11 @ 18:55:12
Postat av: Mimmi

Förresten så gav vi mycket mer minifom än vad det står på förpackningen, och det hjälpte mycket bättre då. Han verkade inte ta nån skada av att få mer, utan tvärtom så mådde han bättre.

2008-08-11 @ 18:58:09
Postat av: Ida

hej.

Vi hade 1½vecka en tjej som bara skrek o skrek och percis som du säger så svalde också hon mycket luft, testade även minifom men utan resultat. Detta visade sig sen vara för att hon inte fick tillräckligt med mat trots att hon gick upp i vikt som hon skulle, vi toppade ammningen med lite ersättning och sedan dess är hon väldens gladaste tjej. Testa ett paket färdig ersättning efter amning och se om det hjälper.. För oss blev det mycket bättre. Lycka till!



Mvh Ida o sigrid

2008-08-12 @ 17:55:57
URL: http://smultronbarn.bilddagboken.se
Postat av: Hanna

Jobbigt att de blev så. Ni får tänka att de går över men förstår att ni är trötta!! Kämpa på! Hoppas allt är bra med er annars! Kram från oss

2008-08-12 @ 21:15:21
URL: http://nogg.se/agerberg
Postat av: Patricia

Hej hej!

Usch vad jobbigt det måste vara!

Hoppas ni mår bra annars.

Hör av er när ni har tid att ses... Var ett tag sen.

Kram

2008-08-13 @ 10:31:11
URL: http://patricia86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0