Getinginvasion

Ja, jag håller på att bli galen - rent ut sagt! Man får passa sig vart man sätter fötterna. Det går inte att ha fönstrena öppna, vilken jag upptäckte igår när Andreas fick jaga ut/smälla ihjäl säkert en 10 getingar som tagit sig in. I våran rum är det 2 fönster, jag öppnade det ena i går morse då luften tagit slut... Vi somnade om och när vi vaknade var det 3 getingar i ena fönstret och 3 i det andra. Dessutom flög det omkring några stycken i resten av huset. Jag är livrädd för getingar och kan inte släppa dom med blicken om jag ser någon. Dom borde rent ut sagt utrotas!

För övrigt har allt varit lugnt. Emil var jätteduktig på vägen ner. Vi fick stanna 2 gånger bara för lite amning. Jag o Andreas hade ju såklart ätit innan vi åkte. 41 mil var det exakt. Hoppas han är lika duktig på hemvägen. I morgon är det kalas här nere för Adam som fyller 6 år. Stora killen!

Har fått allergitabletter utskrivna då jag är allergisk mot pälsdjur... Och eftersom jag ammar så fanns det tydligen bara ett läkemedel som gick bra. Dom är hemska, tabletterna! Jag ska egentligen ta 2 om dagen, men jag känner att jag skulle klara mig på en halv. Har dock bara ätit en tablett om dagen hittills. Det är rena rama sömnmedlet. Jag går omkring som om jag gick i sömnen. Har inga problem med att bara lägga mig ner o somna. Lite otäckt. Tur att jag slipper dom sen när vi kommer hem.

Ikväll ska vi se på Arn och äta lite gott, ska slå omkull mig en stund tänkte jag innan vi intar våra positioner.
Trevlig lördagskväll!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0