Finally slut!

Jag lever! Jag lovar! :)
Det var ett bra tag sen jag uppdaterade här - orsak: Det har varit fullt upp!
Jag har börjat introduktionen på Solgärdet i Sunnansjö. Läskigt i början men nu känns det bra och jag slår vad om att det kommer kännas ännu bättre när jag väl får börja på riktigt.
Vi har lite smått börjat packa inför våran flytt i slutet av denna månad. Det kommer bli såååå bra! Jag längtar som en tok! Problemet är just nu - vart fan ska jag börja? Det som än så länge är halvpackat är sådant som ska ner i förråd osv. Vart börjar man? Kanske är bäst att börja rensa ut o kasta sådant som ska bort? Jag måste börja organisera upp lite tror jag - så det blir smidigt!
Skolan är finally slut! :) Jag är glad för det. Jag fick bra betyg. Jag är nöjd! :)

Härligt väder i några dagar nu! Superskönt!
Vi åker alltid iväg när det är sådant väder - till mormor eller mamma. 
Som det är nu går vi knappt ut på balkongen - mest för att vi verkligen inte tycker om våra grannar som hela tiden ska tjåla, eller så hör man dom bråka eller så skriker ungarna över hela gården.. (Dom grannarna jag skrivit om tidigare i bloggen).
Vi har nyligen haft en liten diskussion med "frun" i trapphuset. Hon har hela tiden, så fort hon fått tillfälle, öppnat ena fönstret i trapphuset. Vi har saknat en list till vår dörr så det har liksom tjutit in. Väldigt störande!
Vi har sagt åt henne o hennes ursäkt har varit att hon har en fuktskada i sitt badrum!! (?) Sagt åt henne att hon då får öppna korsdrag i sin lägenhet istället för att ha sin dörr öppen och sedan öppet i trapphuset. Tidigare i vintras var hennes orsak att det luktade kattkiss i trapphuset.
Vi pratade med vaktmästaren och han vart förbannad för han hade sagt åt henne hur många gånger som helst att hon inte fick ha öppet.
Vad gör han? :) Han sätter dit en list på våran dörr och sedan tar han bort handtagen på fönstrena i trapphuset! :D TACK!

Det ska bli sååå skönt att flytta!

Kommentarer
Postat av: Patricia

Härligt att skolan är slut och att du fick fina betyg :)

Angående flyttpackningen så skulle jag ha sorterat upp allt i "förråd", "lägenhet" och "kasta". Ta ett rum åt gången så blir det inte så övermäktigt. Har för mig att du sa att ni fick tillgång till förrådet tidigare så då skulle ni ju kunna åka dit med alla "förrådsgrejer" innan flytten.

Hoppas allt är bra och att vi ses snart :) Kram <3

2010-06-04 @ 09:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0