Uppdatering: Tanten!

Idag fick vi hem vårat hjärta igen! Trodde han skulle bli jätteglad - som han blev sist då vi hämtade honom.. men nu brydde han sig inte ett dugg.. hehe. Mamma ville låna honom och såklart fick hon det, även om det gör ont i hjärtat varje gång vi lämnar ifrån oss honom!!!!

Efter webbdesignen idag brummade jag ner till min söta mormor och morfar. Tog en kopp kaffe och pluggade lite. Fick ett samtal. Andreas ringde. "Hej.. du, hon är här. Vad ska jag göra?" Jag blev alldeles stressad. Letade reda på telefonnumret till larmcentralen och bad A ringa. Åkte hem i all hast och när jag öppnade porten står A nere i trappen med tanten ståendes i dörren. Det var rätt tant!!! Överlycklig över att snart få allt löst!
En tjej från hemtjänsten kom och följde med tanten.

A berättade att han hade suttit i soffan och spelat. Han hade tittat upp och fick syn på tanten som stod i hallen och kollade på honom. HUA! Jag frågade om han inte blev rädd.. men nejdå, såklart inte! (...eller hur...)

Hur som helst så pratade jag med tjejen från hemtjänsten efter att hon pratat med tanten. Tydligen så söker hon nån som heter Arman som ska gömma sig hos oss. Hon hade pratat med honom i telefonen sa hon och han hade sagt åt henne att gå ner i källarn, gå upp vid F-porten (hon bor i B-porten). 2 trappor upp och till vänster. Våran lägenhet - ja.
Frågade tjejen om det inte var så att den här tanten var dement, men till svar fick jag att det snarare var en psyk-patient. Jaha? :s Hon har ingen hemtjänst eller nånting! Tjejen sa också att om hon skulle störa oss igen så skulle vi ringa dom igen men tyckte inte vi skulle ringa polisen. Möjligtvis hyresvärden..
Ja.. så nu har jag skruvat av ringklockan och sen får vi väl ha låst dörr hädanefter. Känns lite surt faktiskt.. Klart som fasiken att hon kommer besöka oss igen - så känns det iallafall!

Det känns iallafall SKÖNT att jag fick veta vem tanten var och vart hon bodde och att jag kanske inte behöver vara sååå rädd om hon knackar på. Jag skulle ju givetvis inte öppna, men jag känner mig trygg med att jag kan ringa larmcentralen!!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0