Lucia

Godmorgon!

Nyss ätit frukost med The Voice i bakgrunden. Emil sitter inne på sitt rum och målar och snart ska vi
bege oss in i sovrummet och sjunga lite för Andreas som fyller år idag. Han ska även få en liten present. Och ikväll
kommer min mamma, pappa, mormor o morfar på kalas. :) Får jag inget jobb idag blir det en jobb-dag hemma med städning. :)

Lucia igår. Det blev ingen lucia för oss. Jag hade liksom tagit förgivet att kyrkorna hade någon form av luciatåg som dom ju också har - men INTE på självaste dagen! Det irriterar mig lite faktiskt. VARFÖR har man inte lucia-tåg på självaste Lucia-dagen!? Kan någon förklara det? :s
Hade helt missat att Norrbärke kyrka hade lusse-firande i lördags. Hade ju jättegärna sett det för jag älskar verkligen den kyrkan. Ulrika-kyrkan är väl fin men man sitter så konstigt i den. Lillkyrkan är väl ok.. och Grangärde kyrka har jag ju hört ska vara superfin men tyvärr kan jag inte uttala mig om det då jag aldrig varit där.

Slutsats: bättre koll inför Lucia nästa år alltså!

Oj - Månsan är på The Voice. Mums. ^^

Hoppas alla får en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0