Lussebullebak

Hej på er i vinterkylan!
Ja, nu kan vi väl iallafall säga att det är vinter. Det blev så ljust och fint helt plötsligt.
Det värsta dock med vintern är för mig detta vinterväglag. Jag verkligen HATAR att köra när det är halt o jävligt. Men, jag har ju ett val. Jag behöver väl nödvändigtvis inte köra bil.. jag får väl be A! :)
Jag är mycket inne på det här med att man har egna val och att man som person väljer själv hur man ska agera, reagera osv. Ett eget ansvar för sina handlingar osv. Det är väl inte så dumt va?

Sitter här med en kopp kaffe, Emil sover och A är iväg och borrar ett till bowlingklot han köpt.. snart påväg hem förhoppningsvis! Jag skulle behöva fly fältet och knata iväg till affären och köpa mjölk.. och jäst och lite annat smått o gott. Tänkte nämligen baka lite lussebullar och frysa in. Jag som är så huslig (faktiskt!) har inte bakat nåt inför julen ännu. Eller jo, om man ska räkna med pepparkaksbaket som vi gjorde hemma hos Sabina då, dock är dom slut. Så ja, idag blir det lussebullebak. ^^

Tvättid idag också. Ska bli förjäkla skönt att få bort dessa högar här hemma. Vi fick mormor och morfars tvättmaskin som dom haft i 3 år eller något, mormor kom ju på att dom behövde en större, så då fick vi den gamla. Guld! Vi ska bara ringa och få en kran insatt och el dragen.. men det får bli efter jul!
Känns lite sådär surt att behöva kosta på tusenlappar på en hyreslägenhet.. i vissa hyreslägenheter finns det redan draget med el och kran finns (som i våran förra lägenhet).. men ja. Tycker det borde vara obligatoriskt. ^^ :) Det ska iallafall bli skönt att få tvättmaskinen installerad så det slipper bli som det blir. Tvättider finns det INTE gott om - även om man är ute i god tid!

Aiai, hoppas alla får en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0