Köksbrand

Todiloo!
Jag sitter här och sneglar med ena ögat på det okända och det andra på vad jag skriver medan min mun tuggar popcorn. Vi ska snart gå och sova, har fixat iordning köket och försökt få bort stearin-rester från köksbordet. Det hände nämligen en liten olycka idag som kunnat sluta.. ja usch jag vet inte hur.
Hade gjort lite mysigt i köket, tänt 4:e ljuset i adventsljusstaken. Gick in i vardagsrummet och plockade och var borta i MAX 5 minuter.. sen gick jag tillbaka. I eld och lågor stod hela ljusstaken och brann och det hade precis börjat brinna i duken på bordet. Fick tag på en kökshanduk och kvävde elden.. men fy vad otäckt! TÄNK om jag hade glömt bort allt.. och upptäckt elden flera minuter senare. Hela familjen var ju hemma men ingen märkte något. Jag ska hädanefter köra enbart med stearinljus i ljuskopp eller blockljus! Dessa ljus hade jag köpt på butiken som ligger där man ska åka upp till Åhlénsparkeringen.. ni som bor här vet vart jag menar. Det kortaste ljuset (som troligen orsakat branden) var det hälften kvar på när jag tände det.. den enda anledningen borde ha varit att elden käkat stearinet fort som f*n! För jag vet att förut när jag tänt samma ljus så har det gått fort för ljuset att minska.. Kan säkert finnas andra anledningar också.

Grejtsat lite med paketinslagning nu ikväll. Har även varit nere hos min söta mormor och monterat ihop ett minikök som E ska få i julklapp. ^^ Denna jul kommer bli rolig!! Ska bli så kul att se hur E reagerar när tomten kommer in genom dörren och se reaktionen när han öppnar sina julklappar! ^^

Nej, nu ska jag krypa ner i sängen!
Kram på er

Kommentarer
Postat av: Sara

Usch vad otäckt!! tur att det gick bra, kunde slutat riktigt illa, nu törs man ju inte tända några ljus mer och defenitivt inte lämna dem ensamma i 5 minuter!! :O Måste varit ngt fel på ljusen? Kramar

2009-12-21 @ 10:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0