Barnledig = Hemmafix

Ja.. jag önskar att jag bara kunde lägga mig ner o vila och kolla på en film. Men nope. Jag håller på att tvättar. Har redan tvättat 6 maskiner och det lär väl bli 6 till. Fattar inte hur jag ska kunna få allt torrt innan tvättiden är slut. Massa sängkläder och massa handdukar.. bara det blev alltså 6 maskiner. Att det har blivit såhär är bara för att när vi har bokat tid tidigare, så har vi glömt bort tiden eller så har vi varit tvugna att åka iväg på nåt. Prioriterat annat än att tvätta med andra ord. Lånat morsans tvättmaskin några gånger, det viktigaste som Emils kläder, våra kläder osv. Resten har vi väntat med.. Så, nu har jag förklarat mig! :)
Iaf, det ska bli så jäkla skönt att få allt rent. O nu tvättar jag rubbet såsom badrumsmattor osv. Lika bra. Och jag ska ALDRIG skjuta upp en tvättid till!
Ska bli så skönt att duscha ikväll o krypa ner i en RENbäddad säng!!!
Andreas tog med sig Emil och åkte iväg till Emils farmor en sväng. Jag skulle egentligen också ha följt med för vi tänkte hälsa på henne så vi var hemma tills 4 (då vi hade tvättid).. men sen blev klockan 3 och då kände jag mig jättestressad. Jag är ju lite såhär att när vi har tvättid, så sorterar jag ALLTID tvätten innan jag går ner i tvättstugan. Tar med mig den tvätten som ska tvättas o slänger in. Klart! Och nu skulle jag ju inte ha hunnit att först hälsat på A´s mamma o sen åka hem o sortera tvätt o blää.. nej. O jag är glad att jag stannade hemma! För även om jag är barnledig så blir det ju faktiskt lite egen-tid, vilket man behöver.
Nej.. dags att springa ner i tvättstugan igen då!

So long!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0