Blodsocker

I morse klockan 8 var jag på lasarettet igen. Känns som jag bor där. Kommer vara där igen på onsdag (föräldrargrupp) och även på fredag (viktskattning). Diabetessköterskan var hur gullig som helst. Fick en såndär sockermaskin. Har kollat 3 ggr idag då värdena legat på 5,4, 4,8 och 5,3. Sköterskan förklarade för mig att när man vaknar på morgonen och kollar blodsockret så ska det ligga under 6,0. Om man sedan äter lunch, middag, och kollar 2 h efteråt, så ska sockret ligga mellan 6-8. Om värdet ligger under 3 är det lågt och då bör man äta något. Skulle vara lite försiktig med mjölk och juice. Ett glas mjölk innehöll tydligen 3-4 sockerbitar. Herrejisses!
Tycker nästan att det är lite kul att kika vad sockret ligger på och även andras blodsocker. ^^ Har testat på Johanna, mamma, syrran och mormors syster idag. :) Alla hade bra värden. ^^

Annars har jag idag varit med Johannapanna. Hämtade upp henne strax före 12, åkte iväg med henne till Dollar o kikade lite. Inhandlade lite diskborstar, fryspåsar o lite smått o gott. ^^ Sedan har vi kikat lite på stan. Mötte upp Fanny o Alicia och tog en fika tillsammans på gallerian där även Emelie och Melina gjorde oss sällskap en liten stund!
O nu ikväll har vi varit på lite kalas. Kusinen Klara blir 12 år och såklart hittade jag en bok; "Det killar inte vet om tjejer och det tjejer inte vet om killar". Där står det massa saker som mens, pubertet, sex osv. Allt såntdär som man inte kanske riktigt vågar fråga en vuxen om. Den boken försvann ganska snabbt ur synhåll när kompisen Oline kom på besök. Då försvann dom ut och boken följde med. ^^ :)

A är på promenix med Johannas sambo Mikael som precis flyttat hit från Sandviken. Dom har varit o tränat ihop idag också. ^^ Lite roligt!

Tycker vi ska styra upp med grillkväll nån dag. Vad säger ni, Johanna o Fanny?
Skulle även vilja träffa Patricia och Erika! :) Ni vet att jag har all tid i världen! :) Bara att höra av sig när ni har tid!


För övrigt, känns nästan som att magen sjunkit lite. Fast jag vet inte. Vill inte bli större nu.. :s O ändå är det 2 månader kvar! På onsdag går vi in i vecka 33! :) (32+0)

Nu ska jag slänga in en smutstvätt i maskinen ^^
Puss o Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0