Projekt målning

Det blev inte så mycket städa igår. Mest plock så visst syns det någon skillnad iaf.
Eftersom jag inte är riktigt kry än så känner jag att det bir en hemmadag idag också. Det blev jättefint i köksfönstret. Bytte ut 2 höga palmväxter till 3 blommor. ^^ En orange och 2 gula. ^^ Och sen satte jag upp andra gardiner. Det blev jättefint! :) Andreas tycker jag är som en liten mormor. Men då får han tycka det. :)
Idag.. skulle jag börja torka fönster, tyckte jag. Jag gjorde ett fönster av 7. Det var för jobbigt att klättra upp och ner. Dessutom går våra fönster utåt så det blir lite problem att torka utsidan. Andreas får fixa det nån dag. :) Ska också tillägga att jag bara tog insidan och emellan fönstrena. Jag skulle aldrig häva mig ut på andra sidan. ^^
Sen, kom morfar med en säng-gavel som jag räddat från soptippen. Den hann aldrig dit utan min snälla morfar hämtade den hos en släkting. Den är i furu och jag har precis målat det första lagret med vit färg. Passade på att måla över dom vinröda schablonerna på toaletten också. Sen när det har torkat är det bara att börja rolla. Jag har så mkt projekt pågång här hemma att jag gör lite av varje. Kanske inte så smart.. :) "En sak i taget" är ju något som faktiskt brukar komma från mig. Vi har gråa tapeter i sovrummet (varav en vägg ska bli vit med grå dekor som vid ett senare tillfälle ska tapetseras). Den vita säng-gaveln kommer passa som handen i handsken. Sen ska jag köpa en tavelhylla, ganska lång, och därpå ska jag ha 3 vita ramar med UL-bilderna. En liten grön växt och nåt mer. :) På sidorna av sängen vill jag 2 vita sängbord. 2 fårskinnsfällar på vardera sida om sängen och en vit matta framför. Den vita vaggan ska hänga bredvid sängen. Sen ska jag ha kuddar och överkast i beige. Det kommer bli jättebra!
Inne på toaletten blir det vita väggar endå. Jag hade tänkt caffe-latte-färg. Men det är lite rör o sånt inne på toaletten och dom är vita, så jag orkar inte hålla på o krångla. Sen blir det nog toalettsits i ek. Funderade först på att köpa en tavelhylla i ek och sätta på väggen ovanför handfatet. (har inget badrums-skåp inne på toaletten) På den tavelhyllan kunde man ju enkelt bara ställa på en fyrkantig spegel utan massa krusiduller och ramar o sånt. ^^ Men jag vet inte. Sen blir det bruna, beiga och guld-detaljer därinne. Hade tänkt skapa ett tema först. Får se. Älskar ju änglar och hjärtan, ljus o sådant. Om det är nån som har något förslag, skriv en kommentar!
Känns som jag hunnit ganska så mycket redan fast klockan inte ens är ett. Tack vare morfar egentligen. Han ringde och väckte mig vid 10. :)

Nu blir det matlagningsdags!

Hejsvejs ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0