Skogsbränder och en hel del annat

Mitt luktsinne var inte att ignorera. Mycket riktigt så var det skogsbrand det handlade om och det luktar rök. 3 ställen här i Ludvika-trakten brinner och sist i tidningen stod det att sammanlagt 500 hektar har bränts. (1 hektar = 100 m2) Stackars alla djuren :(

Idag har det varit ganska lungt. Har tvättat lite, varit hos mormor en sväng och rensat jordgubbar medan A, kusin Klas och lilla Adam spelade fotboll. Sedan fick jag ett ryck och åkte ut till mina föräldrar medan karln bänkat sig framför tvn och fotbollen, och kors i taket så tvättade jag bilen och städade ur den. Det var lite bökigt men det gick. Mitt revben säger ifrån ganska rejält men det har faktiskt varit bättre idag än igår. Johanna o Kevin var förbi en sväng också.
Har varit på leksaksaffärn idag och köpt myggnät till vagnen och solskydd till bilen. Bamse. ^^
Fått låna en väska av Johanna också så snart ska jag börja packa väskan som ska med till förlossningen. Tänk, i morgon går vi in i vecka 35. Går nästan fortare nu än vad det gjort tidigare. Börjar känna mig smått stressad. Finns lite saker som jag har kvar att inhandla men dock inget akut. Så det kan faktiskt vänta. :)

I morgon kommer mor min hit redan vid 10 och vi ska åka iväg till soptippen och slänga massa skräp. Sedan vid ett-tiden ska vi på föräldrargrupp och vid 8-snåret ska vi åka till nya lägenheten och mäta lite osv.
På torsdag ska vi återigen på läkarbesök och se så att fostervattnet inte ökat. Kanske kikar dom hur mkt bebisen väger då med. 2300 gram vägde han för 2 veckor sen. Så lite lär han ju ha ökat. Hoppas inte fööör mycket. Men man vet ju aldrig.. fast, å andra sidan så måste man ju lita på läkarna som gör ultraljudet. Dom bör ju kunna sin sak. Är kanske värre med barnmorskorna som uppskattar bebisens vikt utan att ens mäta benen osv. Vad vet jag.. :) På torsdag ska vi även på "studiebesök" i Falun - förlossningen. Dom har visningar där så man får se hur det ser ut osv. Känns toppen!

Nej, nu ska jag hänga upp tvätten som ligger i maskinen och sedan ta mig en nattmacka. :) Sen måste jag kika vad som ska kastas i lill-rummet. Finns nog massa skräp där som ligger o lurar. Och sen blir det sängen. Är ovanligt pigg måste jag säga. :)

God natt
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0