Förlossningsbesök - osäker personal!

I går kväll när klockan vad 20 över 6 och vi skulle gå ut till bilen så var jag tvungen att stanna upp. Det blev helt blött. Ringde förlossningen eftersom jag misstänkte vattenavgång och dom tyckte det var lika bra att åka upp och kolla.
Väl framme kollade dom CTG vilket såg bra ut. Sedan gjorde dom gynundersökning och där sa läkaren 2 gånger att det NOG var vatten och barnmorskan bredvid höll med. 3 gånger var läkaren tvungen att kolla och det rann när barnmorskan tryckte på magen. :s Sen.. bad läkaren oss att gå en sväng på sjukhuset och se om det kom mer. Så vi gick omkring på sjukhuset i en halvtimma och 3 gånger fick jag stanna upp för jag kände att det rann.. När vi sedan kom tillbaka till förlossningen så hade den förra barnmorskan gått av sitt pass och vi fick en ny. Läkaren ville kolla en gång till så det var bara att ta plats. Efter 30 sekunder sa den nya barnmorskan att det inte var fostervatten och läkaren liksom bara avslutade det hela med att "ni kan åka hem". Jaha? Varför säger hon först att det ÄR fostervatten då? HALLÅ? DET RINNER! Vem ska man lita på? Jag hade räknat med att vi skulle få åka hem ändå men jag blir lite fundersam över hur man kan ändra sig så snabbt? I morse (förmiddags) när jag klev upp igen så kände jag att det rann. Nu känns det ju förjäkla tråkigt att ringa upp eftersom man sig så himla osäker. Hon skrämmer ju upp en också genom att säga att det inte alls är bra att gå förlänge om vattnet har gått pga infektionsrisk osv. Jag blir helt knäpp på läkarvården och allt som har med den att göra! (förlåt Erika, hoppas du inte tar åt dig)

Hur som helst, midsommar idag. Känns precis som en helt vanlig dag och jag är trött och har huvudvärk. Dagen för oss blir lugn. Vi ska ner till mormor och äta grillat om ett tag. Min älskling är iväg och fixar lite sista-minuten-kött att grilla eftersom vi kom på idag att vi skulle ner till sötaste mormor. ^^ Ikväll vill jag bara mysa med min älskling. Hoppas han är på! :)

 Trevlig midsommar allihopa!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0