Brandrök

Helgen var lugn, som tidigare skrivet så var vi på grillkväll. :) Gårdagen spenderades mestadels hos mormor ^^. Kotten jobbade, och kom hem i morse. Mormor bjöd på plankstek. Jag tror aldrig jag ätit så himla gott! Oxfilé och mos. Om ni kommer till Ludvika någon gång, eller ni som bor i Ludvika, gå ner på ChinaTown och beställ en plankstek med oxfilé! Ni kan inte bli missnöjda! (välstekt) ^^
Kusinen Klas sov över hos oss i natt. Han har ju bara 150-200 meter till skolan och dessutom lite sovmorgon, så det passade ju perfa. Igår kväll när jag skulle stänga balkongdörren så kände jag hur det stank rök någonstans utifrån. Var tvungen att ringa A, som befann sig 1 km bort, och han kände också stanken.. och systra mi. Så inte hade jag fel iaf om att det stank. Men varifrån? Vart lite nojjig och trodde att det brann hos någon granne i vårat trapphus så självklart var jag tvungen att gå ut, med Klas i hälarna, och kolla om jag såg nåt. ^^ Men nej.. Iallafall så hade jag ju då försäkrat mig om att det inte var i vårat hus och kunde vara lugn.
Läste tidningen på nätet och såg att det varit en skogsbrand i Leksand, ca 8 mil härifrån.. men inte kan det väl ha varit det som stank? För det kändes riktigt ordentligt i näsan. 8 mil är ju inte så långt dock.. men ja, vad vet jag.

Inväntar min söta mamma och mormor som kommer hit idag och ska hjälpa oss packa. A ska snart iväg till jobbet igen och sen ska han bada i badhuset med sin systers ena son som kom hit till Ludvika igår från Gbg. (eller ja, Borlänge, familjen bor från Gbg men har sovit hos en annan syster i Blnge några nätter.. )
Och jag själv ska hålla mig hemma och vara social ihop med min mamma o mormor o hjälpa dom så gott det går.
Är det någon som vill ta en fika mot kvällningen så är det bara att skicka iväg ett sms. ^^

Trevlig dag allesammans!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0