Äntligen hemma!

Ja, vi fick åka hem tillslut. Skönt! Efter eftermiddagens undersökning konstaterade läkarna återigen att det inte var fostervatten. Fått en tid på måndag då vi ska kolla igen. Blir ett jäkla rännande på det där sjukhuset. Känns som jag lika gärna kunde flytta in där. Fast å andra sidan behöver vi inte åka upp till Falun på måndag och det är ju väldigt lättande! Jag börjar bli trött på den där vägen!
Väl hemma, runt halv 6-tiden så var det bara att lägga sig i sängen och sova. Varken jag eller Andreas har sovit speciellt bra inatt. Dom där sjukhus-sängarna var ingen höjdare. Vi kanske sov sammanlagt i 2-3 timmar. Sov till 8 nu ikväll och jag vaknade pigg som en lärka. ^^
Och till alla er som ska föda barn i Falun.. deras dricksvatten smakar akvarium (eller något). Så ett gott råd är att ta med en flaska med vatten!
Nu är det väl bara att se om jag håller mig frisk. Första tecken på att få infektion pga. vattenläckage är nämligen feber, eller att bebisen är stressad. Hjärtljuden låg runt 150 sist vilket är normalt och min temp låg på 35,6, så feber hade jag inte iaf! :)

Tack för alla som smsat o frågat hur läget är. Dock lite svårt att uppdatera till alla, hoppas ni förstår. Ni får veta tids nog. Och lättast är nog att hålla koll på bloggen. Då behöver jag ju bara skriva en gång och alla kan läsa! :)

Ikväll blir det lugnt. Ska sätta på lite te-vatten snart och göra mig en god smörgås. Ost-smörgås med gurka och tomat på, det är grejjer det! :) Min älskling ligger och kollar på tv. Ska snart gå och pussa lite på honom. Han är nyrakad och luktar väääldigt gott! ^^ Och tro det eller ej, men det är 100 gånger godare att pussa sin karln när inte skägget är ivägen! :)

I morgon hoppas jag få träffa Patricia. :)
Och senare på eftermiddagen kommer Linda och Tobias hit och fikar lite. (Vi går i samma föräldrargrupp)
 
Sov så gott!
Pussiluss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0