V. 14

I måndags var vi upp på ultraljud. Vi höll på att dö av nervositet. Men den släppte snart. Bebisen låg där inne o hade växt som den skulle. H*n rörde på sig och det såg så himla häftigt ut! Barnmorskan mätte 7 cm från huvud till stjärt. Huvudet mättes till 2 cm från sida till sida. Snacka om litet! Allt såg bra ut! Vi är lättade! Samma dag följde jag med min mormor på stan. Vi skulle kolla på en jacka åt mig då jag inte får igen min längre. Tarmarna har svällt ut magen så mkt så det ser verkligen ut som att jag skulle vara i 6-7 månaden! Mormor envisades med att köpa mina första bodys. 4 stycken fick jag. ^^ Dom är så himla små! Sen har jag lite kläder sen förut också.. känns lite konstigt att börja köpa kläder och sådan redan. Jag tror vi väntar några veckor tills nästa köp.
Mitt illamående har börjat avta och det är jag mer än glad över. Tröttheten är dock densamma. Men det blir nog bättre. Tjatat på mina föräldrar att dom ska köra hit min crosstrainer så jag kan börja motionera lite hemma. Skönt att gå ut o ta promenader nu också när snön smält bort och det är isfria gator!
När man läser på v. 14 på libero.se så ska bebisen vara 12 cm. Dom kan väl aldrig mena att benen är 5 cm? Eller? Endå säger dom ju att alla bebisar växer likadant fram till en viss vecka. Det är väl så olika det där kan jag tro.. Btw så ligger Fanny inne på BB nu. Vi väntar med spänning på att hon ska skicka iväg ett sms så vi får veta hur det gått. ^^

För övrigt. Jobbat idag. Fått mycket gjort. Sökt lite jobb också. Ska gå mer resten på fredag. Sen får vi hoppas på det bästa! ^^

Jag är ledig hela helgen vilket jag ser fram emot. Andreas jobbar dock. Men jag tänkte ta tag i lite saker här hemma... Jag har äntligen fått min sideboard flyttat till "lilla rummet" där jag planerar min "walk-in-closet" av enklare stil. Garderoberna som står i "data-rummet-kombinerat-sitta-och-prata-rum" ska plockas ur och också flyttas till "lill-rummet". Skönt att ha allt på ett o samma ställe. ^^ SEN, är det dags att börja spackla ena väggen i sovrummet och slipa den så att jag nån gång kan få upp min fondvägg. Och sen, ska jag slipa väggarna i badrummet så jag kan börja måla om.. Sånt som man bara vill ha klart efter att man knäppt med fingrarna. Jag vill ha nya gardiner till vardagsrummet. Drygt med 3 fönster.. :s Vill ha nya gardiner till köket. Vill ha kuddar till köks-soffan och massa fina lampor och massa ljus o myspys. En sak i taget..


Nu ska jag bege mig in i köket o ta itu med diskhögen. Sen blir det att göra matlåda till i morgon! ^^
Pussiluss



Kommentarer
Postat av: Anna

Va mysigt allt låter med bäbis i magen :) Jag har också börjat blivit lite sugen, kristoffer också.. men vi får se hur det blir ;) har 2 månader kvar av mina p.piller, haha! Ska du söka nytt jobb? vart och varför, har du bara tröttnat på guldfynd? Och vad blir det för fondvägg? ska också tapetsera i sovrummet men måste göra föratbetet först, det trååååkigaste! Puss Puss saknar dig gummsis!

2008-01-17 @ 09:35:00
URL: http://Annizzzzzz.blogg.se
Postat av: sabina

Nu får du uppdatera =) är så nyfiken på hur allt går! :)

2008-01-21 @ 09:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0