Sånt är livet

Städdag idag igen.. och det behövdes. Massa tvätt som måste tvättas. Men det är väl bara att köra på. Har sorterat papper, plast, färgat glas, ofärgat glas samt alla pantflaskor och burkar idag. Det vart också en del.. ska åka iväg i morgon och fixa lite. I tisdags ringde en kvinna om våran lägenhet. Vi bestämde att hon skulle komma ikväll, nån gång mellan 19-19,30 och kolla på den. Kom hon? Nej. Surt!
Sitter här och funderar på när min älskling ska komma hem. Det vart nåt akut på jobbet så han måste vara kvar.. vet inte när han tänker komma hem.. *suck*
Det låter så konstigt i trapphuset på kvällarna/nätterna.. precis som att någon halkar till på ett gymnastiksals-golv.. ni vet när det tjuter till.. så. :s och det är varenda kväll. Funderar på om det kan vara någon brandvaranare vars batterier håller på att ta slut i lägenheten ovanför. Dom människorna som bor ovanför verkar aldrig vara hemma. Dom tog bort jul-sakerna i mitten på mars och växterna i vardagsrumsfönstret är helt döda. Aldrig ser man att det lyser heller. Ja, vad vet jag.
För övrigt har jag inte gjort något alls ikväll. Kikade ut genom fönstret och skådade när någon tände på en fyrverkerlek alldeles utanför Mc Donken.. klockan var väl 22,15.. finns så knäppt folk. Men det var fint! :)
Väntar på att min syster ska komma. Det är hon som får bli min nattgäst i natt.. Jag måste verkligen försöka lära mig att sova själv. :s Fattar inte varför det ska vara så svårt. I min egna längehet klarade jag ju av det hur lätt som helst. *suck* Tror det handlar om kontroll.. lr nåt. Min söta lilla etta med kokvrå, där sov jag som en prinsessa! Den var liten och mysig. Den här lägenheten vi har nu, ja den är ju superstor. Och det är så många rum. Och inte är den speciellt mysig heller, inte som jag vill ha det direkt. Det är nog viktigt att göra sitt hem till ett ställe där man verkligen vill vara! Ganska logiskt..

Ja, sånt är livet. Nu ska jag och min bebis ta något att äta. ^^ Vi är lite småsugna.. :|
Puss o Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0