Mvc

Yes, idag var vi uppe med tuppen igen. Iaf lite. ^^ Vaknade en sissådär kvart över 8. Jag o pälski styrde upp mot lasarettet. Idag var det en studerande barnmorska med.. eller vad man nu kallar dom. ^^ Blivande. :) Jättesöt och väldigt pålitlig. Mätte SF-måttet första gången idag. Och det låg ganska mkt över den översta kurvan. Så, om det fortsätter att öka får vi en läkartid och får se vad det kan vara för orsak. Jag har ju lite hull sen innan, vilket kan bidra till ett ökat SF-mått, eller så har jag mkt fostervatten.. eller så är bebisen stor. Men Maggan trodde det var det förstnämnda. Älsklingen som tydligen ställt in sig på det sistnämnda tror att vi kommer få en jättebebis. Och om det nu skulle vara en stor bebis, sätter dom inte igång en tidigare då? Jag är iaf inte orolig. ^^
I skrivande stund står min sötaste lilla mamma och målar om inne på våran toalett. Vitt. ^^ Det är ganska skönt att vara gravid. :) Man behöver inte göra nästan nåt.. o tänk när vi flyttar. Inte en kartong jag ska lyfta! :D
Ska ringa DLM på fredag (om dom har öppet) och boka tid så jag får bli sjukskriven den en och en halv vecka jag ska jobba. Eller om det blir längre. Jag klarar absolut inte av att stå länge alls. I förrgår när jag skulle dammsuga fick jag ta en paus efter någon minut. Då hade jag endast dammsugit våran hall.. 105 kvm kvar liksom. Kul. Inte! Men hellre tog jag dammsugningen än allt annat Andreas fick städa. Nu är det iaf fint. ^^
Våran bebis är verkligen en vilde. Iaf i magen. Börjar nästan kännas lite läskigt med dessa sparkar som bara blir kraftigare. Och speciellt när vi ska till o sova... då ser man hur hela magen guppar åt olika håll. Och när man ligger i sängen på rygg så är magen helt sned. Andreas har så roligt åt det där. ^^

Nej, nu ska vi iväg och äta lite mat. Sen mot kvällen bär det av till Borlänge till Andreas syster Jackie m. familj. Mat o brasa.

Trevlig valborg allesammans! ^^
Kramis

Kommentarer
Postat av: Anna

Det låter så himla mysigt gumman :) blir ju himla sugen själv när du berättat om din graviditet! hoppas allt flyter på och att du mår bra :). När var det ni skulle ha? Puss puss

2008-05-01 @ 16:34:41
URL: http://Annizzzzzz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0