Hur mycket ska man tåla?

Jag kan rent ärligt säga att; JAG HATAR MINA GRANNAR!!!
- Så, nu var det ur världen.

Varför?

- Ungarna gapar o skriker i trapphuset var och varannan dag + på kvällarna. Bortåt 22-tiden på kvällen brukar det lugna ner sig, förutom på helgerna.
- Mamman har oftast sin ytterdörr öppen. Hon dammsuger med dörren öppen. Hon gapar på ungarna. Man hör allt!
- Mamman o hennes nya karl tog parkbänken som stod vid lekplatsen och flyttade den till "vår" parkering (Vi har 4 platser utanför vårat hus). Där sätter han sig, med hennes syster (som förövrigt också bor granne med oss), och mamman lägger en handduk på asfalten och solar toppless!! (?!?!?!)
- Ungarna är ohövdiga i munnen o har ingen respekt för någon!

Dom flyttade in ungefär samtidigt som oss, någon vecka emellan. Det var värst när Emil var nyfödd. Alla som fått barn VET hur det är i början innan man vänjer sig vid tidiga mornar eller att vara vaken mitt i nätterna osv. Gap o skrik dagarna i ända + nyfött barn är INGEN bra kombination!
Vi har ringt o klagat, 4:e gången hittills (och vi är inte dom som klagar annars, tror aldrig vi ens gjort det förut). Sist så kom nån från vår hyresvärld och gick upp och pratade öga mot öga med mamman. Vilken TUR att ungarna höll på att härja i trapphuset så att han fick höra! Han pratade även med A efter att han pratat med mamman. Så där fick det inte gå till! Nästa gång dom får ett klagomål, så får dom ett skriftligt varningsbrev. Men efter det då? Är det vräkning då?

Jag börjar må väldigt dåligt över det här. På riktigt!
Är man påväg ut till bilen, eller ut överhuvudtaget, och man ser dom utanför, så väntar man.. (undra varför man skriver man, när det är JAG ja menar...) iaf, så väntar jag tills dom försvunnit innan jag går ut! Jag vill inte ens gå ut på balkongen, om jag skulle råka se dom, eller höra!
När jag är påväg hem och ser dom utanför så tar jag en extra sväng med bilen ihopp att dom ska vara borta nästa gång jag ska parkera! Det är jobbigt att vara hemma! Och ens hem ska väl vara ens trygga borg? Eller?!

.. suck!
-Hur mycket ska man tåla?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0