Idiotdator!!

Ett tips till er som inte är sådär jättehajj på datorer eller rent av tänker "Äh, min dator funkar perfekt - det kommer aldrig hända nåt med den".. För guds skull, spara ALLT som ni verkligen INTE vill bli av med, på ett extra minne! Vi har 2 operativsystem på våran lappis - det ena fungerar - det som vi inte har nåt sparat på - såklart!! Jag vet att jag har en skiva (någonstans) där jag brännt bilder på Emil från det att jag väntade honom tills ett-årsdagen! (Lite lättnad iallafall) Alla andra bilder från andra födelsedagar osv - borta! Det går alltså inte ens att starta det operativsystem som vi använder! Vi har fri support tills nästa år - men vafan, om bilderna inte går att rädda så ja..
Detta hände på förmiddagen när A skulle starta datorn. I morse vid 7 fungerade datorn utan problem!
Jaja .. vi får väl se vad som händer! Tur att man har lite bilder på facebook o bdb iallafall! :)
Man kanske ska tänka på vad man har istället.. :)

Trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: Läsare

Filerna är inte låsta till olika operativsystem, så ni kommer åt allt oavsett vilket ni startar. Och skulle inte nått starta så är det inga problem att rädda bilderna ändå.

Påstår nån nått annat så är dom bara okunniga. Hårddisken måste fysiskt gå sönder innan det innebär några större problem.

2010-05-24 @ 08:43:33
Postat av: Andreas

Men nu råkar det vara så att det andra operativsystemet krashade direkt efter.Då blir det svårt att komma åt bilderna.Sen måste inte hårddisken gå sönder för att man inte ska kunna rädda bilderna,ligger bilderna på samma partion som operativsystemet och man inte kan starta operativsystemet eller starta i safemode så är det kört.Eller du kanske bara är okunnig :)

2010-05-24 @ 11:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0