Tant på vift...

Tjusig dag!
Började dock inte så jättebra. 10 över 8 vaknar jag av ett sms där det står; Jag är utanför. Min söta mamma skulle skjutsa upp mig till skolan. PANIIIIIK! Dock hann jag i tid och vi hann tillochmed hämta upp Elmira också! Jäkla tur att jag duschade igår kväll och även gjorde iordning lunchlåda!
Företagsekonomi idag och även webbdesign. Himla kul! :) Företagsekonomi och rättskunskap i morgon. Jag ska INTE försova mig i morgon!

Ni kanske har läst på facebook om den här tanten som vi fått påhälsning av 2 ggr nu. En dag när jag matade Emil så såg jag att han kikade ut i hallen. Jag vänder mig om och där kommer en gammal tant hållandes i en blombukett emot mig. Frågar henne lite snopet vem hon sökte och när hon svarar säger jag att personen i fråga inte bor här. Följer med henne ut och låste dörren fort som attan. Det kändes jättelustigt!!
Och i förrgår natt vid 2 då jag precis skulle gå och lägga mig så plingar det på dörren och någon börjar rycka i handtaget. Vi blev ju livrädda minst sagt och vågade inte öppna. Dock ropade Andreas genom dörren och frågade vem det var. "Jag är en gammal dam som har gått vilse". Det var helt bäcksvart i trapphuset. Och sen försvann hon antagligen.. :s Vi tänkte ju att det kanske var nån fälla eller vad som helst så vi vågade faktiskt inte öppna dörren utan ringde RAPID. Dock hann hon ju försvinna..
Vi stod och kollade ut genom fönstret om hon kanske skulle gå ut.. men det gjorde hon inte! Då måste hon ju ha försvunnit ner i källarn nånstans.. fast då måste hon ha haft en nyckel. Kan man öppna dörrar med nyckel när man är ja, säkerligen över 80 och det är bäcksvart? :s Inte ens jag ser ju..
Nu har jag iallafall ringt och pratat med nån larmcentral för äldrevården och dom bad mig ringa igen om hon skulle dyka upp.. Troligen är det ju bara en gammal dement tant som behöver hjälp!

Nae, ska göra lunch till i morgon, sen blir det en dusch och läggdags!
Sov gott!
<3


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Jenny. Vad roligt att du fixat ett konto så du kan kommentera :). Men du kan även göra det utan en användare. Det är nackdelen med blogspot, att det är svårt att kommentera, men väljer man anonym så ska det funka. Dock brukar det komma upp en skylt VARJE gång man ska klicka iväg kommentaren att det inte funkar, så 2 gånger får man prova innan det kommer iväg. skumt.



Har vart hos barnmorskan nu och hon tyckte jag skulle sjukskriva mig dessa 2 dagar jag har kvar att jobba den här veckan, fredag & söndag kväll. Så ska ringa och prata med dom. Har fått tid till en sjukgymnast som ska kolla på mig, och där kunde man få köpa sånna bälten som du pratade om. Hoppas det hjälper lite för att gå runt och ha såhär ont som jag mest får på kvällarna, det går inte! Ja jag tänkte ansöka om havandeskapspenning faktiskt, och det borde jag få i och med att jag jobbar inom vården.. man kan ju hoppas iaf. det är 60 dagar innan BF sa min barnmorska. Om man skulle få havandeskapspenning, dras dom dagarna från föräldradagarna eller kommer jag ha alla mina föräldrdagar kvar? Hoppas du vet :)

Puss kram



p.s vilken hemsk läskig tant ni verkar ha i erat trapphus. Allt verkar väldigt mysko.. jag blir nästan lite rädd och förstår verkligen att NI är det. Spöke? D.s.

2010-01-14 @ 10:38:18
URL: http://annasvardagsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0