Längtar till Juuuuul!

Gäsp för tidiga mornar. Emil ville vakna vid 5 i morse o gå upp, bara att slänga benen över sänger o stiga upp. Skrev just en kommentar till en vän på FB att han säkerligen kompenserade det genom att låta mig få sovmorgon i går till 20 i 9. Hur som helst så somnade vi båda om igen efter en timma! A var så gullig att gå upp med Emil när han ville gå upp på riktigt, så mamman fick lite sovmorgon! <3
A är just nu o spelar bowling. Han och hans kompis har anmält sig till korpen-lag och såklart kom dom på namnet Bowl-job! Fyndigt. ^^ Dom har hittills haft 2 matcher och vunnit båda, hurra för dom!

Vi fick storfrämmande igår av Linda och Nora. Även om det går ett tag mellan gångerna så är det hur kul som helst att sitta och prata o leka med ungarna. Emil bjöd på glass och bär, det gillades av både mammorna och barnen!
A var på möte hela långa dagen igår - i Mora! Upp vid 6 och hemma igen vid halv 7. Idag ska pappa och Emil busa hela långa dagen. Jag har nämligen ett fördjupningsarbete i Historia som ska in i morgon. Jag håller på att skriva om Mumier, av alla historiska saker. Tycker det är intressant. Fast, såhär i efterhand kanske jag skulla ha valt något inom Sveriges historia som jag tycker är intressant. Kanske om någon känd författare jag tycker om eller så funderade jag på hur Sveriges valuta förändrats. Vi vet ju alla att vi en gång haft 25-öringar.. men hur såg det ut för typ JÄTTELÄNGESEN. Jaja, jag ska inte tråka ut er!

Sabina och Mänjamää som Emil säger, var här förra veckan och sov över. Det var jättemysigt och dom leker jättebra ihop! Jag o Sabina satt i köket och drack kaffe och helt plötsligt hör vi hur dom skrattar där inne i Emils rum. Såklart var mammorna så nyfikna att dom bara var tvugna att kika in o se vad som hände. Där satt dom på den utbäddade bäddsoffan (golvläge) och kastade sig hej-vilt. Det tyckte dom var jätteroligt. På kvällen fick dom bada också. Efter läggdags fick mammorna lite egentid och vi åt gott och kikade på tv och pratade. En riktigt myspys-kväll!

Igår var Mikael och Patricias prins Eddie med i tidningen! Så söt! :)
Kan inte förstå hur tiden går så fort (som jag alltid påpekar). Han är ju snart 2 månader! ^^

Idag ska jag förutom att plugga, iväg på en healing-behandling. Jag ser mycket fram emot det. Detta är min andra gång. Första gången var riktigt häftig! Jag - som har problem med axlar och rygg får lätt migrän, något jag lidit av sedan barn. När jag kom dit var jag stel och hade ont. När jag legat där i 40 minuter och satte mig upp, kände jag absolut INGENTING! Och när jag låg där kom det upp massor med tankar och saker som jag förträngt från min barndom! Det var häftigt! Ja - jag rekommenderar verkligen healing!

O vet ni mer? Jag längtar tills det blir JUL! Jag vill ha upp mina nya fina jul-gardiner! Café-gardiner. Ni vet, man har en kappa upptill och en stång på mitten med gardiner som man kan dra isär, eller dra ihop. Dom är beiga och beige-röd-rutiga. På det hel-beiga är det ett fint mönster i rött broderat. Ja, dom är hur tjusiga som helst! Jag lär ju lägga upp en bild när dom är på plats. Så kom ihåg att kolla bloggen sådär kring 1 December!!
En annan anledning till varför jag vill ha jul är för att jag längtar till hur Emils reaktion på tomten blir!

Är så dålig på att blogga.. jag vet. Men det är ändå kul att antalet läsare inte minskar. Jag ska bli bättre - jag lovar! Nån som vill hjälpa mig med en blogg-design? Säg till! ^^

Nu ska jag ta och busa lite med min skrutt som tycker att mamma inte är alltför-rolig!
Ha en bra dag allesammans!
<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0