Hur tänker ni?

Redan på eftermiddagen igår gick vi ner till min mormor och morfars granne. Vi var ditbjudna på lite 50-års kalas. Dom bor verkligen helt underbart, sådär som man själv vill bo. Ett litet fint hus alldeles vid sjön. Lagom stor tomt och en eka liggandes vid vattnet. Jag njöt varenda minut som vi var där.
Sedan lämnade vi kvar våran lilla älskling hos mamma o pappa och åkte hem o gjorde oss klara.
"Förfest" hos Louie, A´s bror, dit kom även Jacqueline o hennes sambo som också lyckats få barnvakt åt sina 3 skatter. Vi gick sen upp på stan o kikade lite.
Jag överlevde kvällen! Usch vilken separationsångest jag haft. Jag har känt mig som världens sämsta mamma som lämnar min son hemma bara för att jag ska ut! Men så får man ju inte tänka, för det är ju inte sant!  Alla mammor, och pappor måste ju få gå ut ibland och vara lite föräldralediga. Det är bara nyttigt! Även fast jag VET det, så kände jag mig ändå hemsk.
Det finns dock en annan sak som jag tycker är hemsk. Jag fick så himla ont i magen av att se mammor gå omkring med sina barn, och då snackar vi SMÅ SMÅ barn, yngre än Emil som inte ens är ett år, i vagnen klockan 23-24. Jag tycker det är fruktansvärt själviskt och dessa lär bara se till sina egna behov!
Jag ville bara hämta alla små barn o rädda dom från allt oväsen och stupfulla människor som vinglar in i allt o alla. :(
Hur tänker ni? Överreagerar jag?

Vi kom hem strax efter The Poodles spelat. Dom höll förövrigt på att få avbryta konserten pga några purjon som klättrat upp på ett hustak för att antagligen se bättre. Tack för att ni gick ner!
Syster o Jakob hade bytt av mamma med barnvakteriet eftersom söta mor började jobba tidig morgon. Emil hade tydligen lekt rövare o busat en massa. Han sov iallafall när vi kom hem och det var skönt att allt hade gått bra!

Idag jobbar A hela dagen o natten o slutar inte förrän i morgon bitti. Vad jag o Emil ska hitta på är oklart. Skulle så gärna vilja ta med lite picknick o sätta mig vid sjön. Antar att vi dock åker ner till mormor, morfar o pappa o hälsar på. Mormor o morfar har blivit lite av ett ställe man åker till om man inte har nåt att göra. Emil tycker det är jätteroligt att vara där. Där har vi sandlåda och gunga, o så älskar han att sitta i gruset o plocka med stenarna. Jaja, ner till mormor blir det.
Hoppas ni får en toppenlördag!
Kram på er

Kommentarer
Postat av: sofi

Jag tycker att det är helt ok att ta med barnen ut så sent om det bara händer någon gång ibland. Tänk åter igen på alla ensamstående fräldrar! Alla kanske inte vill lämna bort sina barn men heller inte sitta hemma, då tar man med sig ungen i vagnen eller bärselen där den iaf kan sova precis så som den hade sovit hemma i sängen. Tror inte att barnen tar någon skada av att få vara med pappa o mamma ute sent, så länge inte fräldrarna dricker sig fulla såklart!! =)

2009-06-27 @ 15:32:52
URL: http://sofiiin.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag håller med dig Jenny. Det ser inte allt för bra ut när föräldrar har med sina småttingar i vagnen (sent på kvällen) ute på stan, bland fulla människor. Då ska barnet förhoppningsvis sova i sin säng och inte bäras/köras runt på stan. Självklart tycker jag föräldrarna ska ut på lite trevligheter ibland, det är bara nyttigt, men då utan sitt barn.

Puss Puss. Hade ni trevlig på ludvikafestivalen?

2009-06-27 @ 21:04:43
URL: http://annizzzzzz.blogg.se/
Postat av: Patricia

Jag håller med dig Jenny. Barn hör inte hemma på såna där tillställningar. Man tycker ju själv att det är obehagligt med fulla människor, som vinglar hit och dit och inte har koll på varken sin kropp eller sin mun, när man är nykter. Jag skulle aldrig ta med mitt barn på någon sån grej där det finns massa fulla människor. Jag har en man som håller med också, så du överreagerar inte :) Puss gumms!

2009-06-28 @ 11:12:52
Postat av: Andreas

Det handlar ju om att det är ett jävla liv oxå från hög musik och människor i massor.Att man ens tycker att det är oki tyder på omognad eller att man helt enkelt inte är riktigt funtad i skallen.

2009-06-28 @ 13:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0