Hjärnskakning lr Epilepsi?

Vaknade i morse av ett mindre trevligt telefonsamtal. Det var min mamma som berättade att min farmor hade fått åka in med ambulans till sjukhuset. Dom hade hittat henne avsvimmad på toaletten. Hon hade spytt och var helt borta. Doktorn tror att hon fått hjärnskakning lr epilepsi. Hon svimmade av förra veckan då hon skulle vattna sina blommor och föll nerför trappan. Sen dess har hon varit illamående.. Hur som helst, jag o systeryster och hennes kompis åkte upp på lasarettet och hälsade på. Med oss hade vi lite frukt, loka och några tidningar. Hon får ju komma hem i morgon, men jag vet själv hur det är att ligga på sjukhus.. inget vidare. Tiden går jättesakta.. Hon är 80 år men jäkligt pigg. Är ute o grejsar jämt, går långpromenader osv. Kör bil som värsta biltjuven gör hon också! Till och med min mormor som är 63 ser äldre ut och sämre i kroppen än vad farmor är. Tänk hur det kan va.. ^^

Klockan är över halv 3 och jag borde sova för längesen. Det borde Emil också ha gjort, men han somnade precis. Pigg och glad har han varit hela dagen. Bara sovit korta stunder. Har nästan inte gråtit nåt idag. Bara flinat och pratat. Så himla kul att se hur han utvecklas! Vi har varit hos mina föräldrar ikväll och hälsat på. Emil har fått legat nakenfis på ett täcke. Det tyckte han om! Mammas gosunge!

I morgon jobbar A från tidiga morgon till i övermorgonsmorgon. Mamma o pappa ska ha kräftskiva så jag o Emil åker säkert ut dit. Vi får se om vi sover kvar lr hur vi gör. Johannapanna kanske kommer hit en sväng i morgon också. Barnfri och karlfri som hon sa. :)

Nä, nu är det nog dags att krypa ner i sängen!
Sov gott folks!
Puss <3 

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja den är fortfarande stendöd. Men pappa håller på och kikar på den.. får se om det är nått litet fel, typ om det är nått enkelt som ska bytas. Vill ju helst få igång den så jag kan sälja den sen. Men om det är nått stort fel så skiter vi i och laga den tror jag.. Får se vad pappa säger :)

Hur är allt med dig? Haft en bra helg?

Puss

2008-09-21 @ 19:03:10
URL: http://annizzzzzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0