Värmeslag

Kan ni förstå att jag håller på o dör ute i värmen!?! Jag har aldrig varit med om maken! Men jag ska inte klaga, det finns ju bot ^^
Idag ringde sötaste morfar skrorsten (Torsten) och väckte oss. Han ville att jag skulle komma ner med min bil så han fick tvätta och vaxa den. Så det bar ner dit, efter frulle och dusch! Känner att jag skulle behöva duscha ikväll med. Känner mig alldeles klibbig o äcklig! Var till MM o köpte petunior, vidare till A´s pappas grav och fixade iordning lite. Nu blev det jättefint.^^ Dom hade så himla mkt fina blommor på MM! Längtar tills vi flyttar så jag får fixa iordning ute på balkongen. Vill ha massa olika färger ^^! Jag o A åt senare på Milano. För en gångs skull, och det är inte ofta säger jag, åt jag en supergod grekisk skallad! Loka till det. Riktigt gott! A däremot var säkert lite bakis och köpte en kebabtallrik. Gott det med. ^^ Senare så for vi iväg till Vasalunden och A agerade flytthjälp åt Johanna o Micke. Jag satt uppe i längenheten och pratade med Kevin o hans farmor. Riktigt skönt att inte behöva lyfta något!
Ja, o nu sitter jag här. Nyvaken. Jag somnade pladask efter att vi kommit hem. Skönt med lite vila. Tror att vi ska åka iväg o handla lite. Är lite sugen på nån köttbit och potatis-sallad. Grillat förstås men jag får nöjja mig med stekpanne-stekt ikväll. ^^ Var meningen att vi egentligen skulle åka till fyrtjänarna och hälsa på mamma o pappa som åkte dit igår med husvagnen. Men jag orkar inte åka bil.. ^^ Över 4 mil dit. Lite segt.

***

Nu ringde min andra hälft och frågade om vi skulle grilla nere hos mormor o morfar. Vad glad jag blev att vi tänkte samma sak. ^^
Bäst jag gör mig startklar.

Trevlig kväll allesammans!
Pussiluss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0