Graviditetsdiabetes...

Var på glykosbelastning i veckan. Var väl inte så himla bra.. :s Mitt faste-värde var helt normalt, 5,1, men efter 2½ glas glykoslösning och 2 h senare låg värdet på 10. :s Aj aj aj :( Fick papper på posten igår att jag ska upp till sjukhuset på måndag och träffa en diabetes-sköterska. Alltså har jag fått graviditetsdiabetes? Min barnmorska sa dock att, kom ihåg nu att du har druckit 2½ glas med enbart socker.. och ja, iförsej, det kanske man inte gör varje dag. Och jag har faktiskt skött min mat bra nu! Minskat ner på socker-rika drycker som juice osv, samt även mat. Nu blir det LAGAD mat istället! Har faktiskt varit jäkligt slarvig med min mat under graviditeten. Antingen har jag ätit massa skit, rent ut sagt, eller så har jag inte ätit något och kanske bara fått i mig någon macka osv. Graviditetsdiabetes går över efter förlossningen dock, så det är skönt. Men om jag inte sköter mig nu så mår inte den lilla.. eller nu kanske stora, bebisen inom mig inte så bra. :s Jag tror att det är lätt att tänka så som gravid att; äsch, jag är ju gravid och kommer ändå gå upp massa i vikt, så vad spelar det för roll om jag äter lite skräpmat. Visst, ibland. Men ja, det måste ju finnas en balans.. som med allt annat!!

Nu ska jag fixa lite här hemma. Sen åker jag o Johanna till Rusta o kikar lite. Btw så har jag blivit sjuk, tack vare Johanna. Snorig. Känner av halsen också så jag får nog köpa lite halstabletter idag!

Puss o Hej

Kommentarer
Postat av: Johanna

haha tack vare mig? de var juh snällt.. mycket som är i luften nu vet du, haha..

2008-05-24 @ 12:51:02
URL: http://jojjo85.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0