Marängtårta, bio och varma mackor

Gud vad bra vi trivs i våran lägenhet. Den känns riktigt hemtrevlig och jag saknar nästan inte den andra alls. Skönt! I början var det lite konstigt.. inga bilar som åkte utanför. Allt var liksom knäpptyst liksom nu. Och det är ganska skönt faktiskt. Känner att jag är mer avslappnad.

Igår var det som ni vet midsommar och vi var hos mormor o morfars grannar och åt grillat! Det var gott. Angela (uttalas med G som det står) och Bosse var där också. Angela hade gjort världens godaste marängtårta. Och det var inte grädde eller nåt emellan utan egengjord glass med daim i som hon hade värvat med marängbottnar och låtit stå i frysen och garnerat med färska jordgubbar. Jag lovar, ni har inte ätit någon godare marängtårta! Jag lovar att bjuda på den någon gång! Sedan tävlade jag o älsklingen vem som fick i flest tennisbollar i en hink. Vi hade 4 bollar och den som först fick i fem bollar var tvungen att hitta på något som den andra skulle göra. Andreas vann men jag tror han har glömt bort att tänka ut något för jag har inte hört något ännu. ^^ Det var en lugn och mysig midsommar iaf, trots konstigt väder.

Ikväll har jag o hjärtat varit på bio. Vi såg "Jiddra inte med Zohan". Adam Sandler i huvudrollen. En riktigt bra skådis. Denna film var helt okej. Lite för orealistisk för min smak och lite för "över-rolig". Helt okej att se ändå.

Bebisen lever rövare inne i magen. Kan inte vara skoj att ligga där inne o trängas. Vill att han ska komma ut nu så jag får se hur han ser ut, min lilla skatt.
Nu ska jag ta och fixa lite varma mackor, eller minipizzor som andra säger. Rostbröd med ketschup, det man vill ha på, ost och oregano. Skjuts in i ugnen i 10 minuter och sedan bara att njuta. Lätt lördagsmums.

Hoppas alla haft en bra midsommar!
Tjoflöjt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0