Påväg till BB - igen!

Jahapp, nu har vi återigen varit på läkarbesök på mvc. Det såg bra ut. Mitt SF-mått låg på 39, blodtrycket på 100/70.. bebisen väger nu 3300 gram. Beräknas ligga kring 4 kg om vi går tiden ut. Hur som helst så tog jag upp detta med vad som hänt innan. (misstänkt vattenavgång osv). Fick göra en ny gynundersökning men hon kunde inte se något som rann. Men, hon ville ändå att vi skulle åka upp ikväll, göra fler undersökningar (eftersom jag sa att jag kände att det rann), och stanna kvar till i morgon. Happ. Då är det bara att packa väskan.
Andreas kom på en sak som jag totalt glömt bort. Allra första gången vi var på läkarbesök för att kolla fostervatten-mängden så låg den på 26. Läkaren då sa att det ligger lite högt men att det inte var skadligt, MEN han ville ändå ha koll så vi skulle få en ny tid 2 veckor senare.
Efter 2 veckor så hade inte vattenmängden ökat, den låg alltså lika. Idag, när vi var upp så låg fostervattenmängden på 23. Läkaren idag sa att ett normalt värde ska ligga mellan 8 - 25. "Ni ligger på 23 så det är ingen fara alls. Och ni har ju legat på 21 innan så det är inget att oroa sig över." Sen idag kom Andreas på det. "21?.. Det låg på 26 innan! När vi var upp i torsdags sa ju läkaren att det stod så himla konstigt i journalen. 216. Alltså måste dom ha tagit bort 6:an på slutet och trott att det skulle ha varit 21". Så, nu när vi åker upp ikväll så ska vi ta upp det. Vilket slarv! För om det sjunkigt så kan det väl mycket väl vara så att jag läcker? Eftersom jag känner att det rinner.
Jaja, jag ska hoppa in i duschen nu och sedan packa lite smått o gott. Andreas får sova kvar också! :) Men vem vet.. jag skulle inte förvåna mig om dom sa att vi får åka hem redan ikväll.

Så är läget för tillfället!
See you later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0